چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
آیت الله خاتمی

عضو هیات رئیسه خبرگان رهبری تصریح کرد: مردم و عالمان وظیفه دارند از اصل ولایت فقیه و مصداق ولایت فقیه که رهبری انقلاب اسلامی هستند، دفاع کنند، استقلال ،عظمت و ثبات این کشور مدیون ولایت فقیه است.

به گزارش خبر گزاری حوزه ، آیت الله سید احمد خاتمی امروز در درس اخلاق با عنوان« هویت روحانیت دراین عصر چیست ؟ » که با حضور طلاب، فضلا و اساتید در مسجد مدرسه علمیه حقانی قم  برگزارشد، روحانیت را مرزبان دین دانست و اظهار داشت:  طلبگی شغل وحرفه نیست، بلکه روحانیت مرزبان دین ودرحقیقت حافظ مذهب می باشد که این اصل لازم است حفظ شود.

وی افزود: نگاه جامعه به روحانیت، نگاه مرزبانی و پاسداری از مذهب حقه تشیع است و هرچه غیر از این باشد، جامعه و آحاد مردم آن را مردود می داند.

عضو هیات رئیسه خبرگان رهبری با بیان این که هویت روحانیت پاسداری ازدین است اظهارداشت:مرزبان برای حفظ از مرزهای کشور نیاز به آموزش دارد، تحصیل و یادگیری علوم دینی درحقیقت آموزش مرزبانی است و این عمل با ارزشی است که از گذشته در میان علما مرسوم بوده است.

وی با تاکید براین که پاسدار دین کسی است که دین را بشناسد و از معارف حقه اهل بیت(ع) و قرآن آموزش ببیند و ازآن دفاع کند، خاطر نشان ساخت : مشکلی که دین راتهدیدمی کند از طرف کسانی است که دین شناس نیستند؛ این افراد جزءمعرفی دین توهمی و خیالی، قدرت دیگری در این عرصه ندارند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، کیفیت آموزش مرزبانی در دین را از دیگرخصوصیات مرزبانان دین دانست و افزود: باید بدانیم دین را چگونه تبلیغ و به مردم معرفی کنیم و این عمل نیاز به آموزش دارد.

وی گفت: عالمان برای پاسداری از مرجعیت و ولایت، نیاز به فرماندهی واحد دارند تا کمترین آسیبی به آن نرسد،چراکه مزربانی بدون فرماندهی امکان پذیرنمی باشد .

وی با بیان این که رهبر انقلاب  بیشترین تاکید را به جامعه مدرسین در ارتباط احترام به  مراجع  داشتند،افزود: 

از زمان تاسیس حوزه علمیه تاکنون، پاسداری از اسلام، به دست مرجعیت شعیه بود و این سنگر باید حفظ شود .

امام جمعه موقت تهران افزود : مسئله ولایت بعد از مسئله اسلام است و ما با دشمنانی روبه رو هستیم که اگر قدرت پیدا کنند، اجازه نخواهند داد، صدای توحید در این کشور بلند شود.

وی با بیان این که  شجاعت، قدرت و تدبیر رهبر معظم انقلاب است که  اجازه چنین حرکتی را به دشمنان نداده و نخواهد داد گفت: دشمنان از اسلام و دین ضربه دیده اند و امروز آیت الله العظمی خامنه ای مثل خار در گلوی آنهاست.

آیت الله خاتمی یادآور شد: امروز انگیزه دفاع از اسلام و تشیع است که ما را بر حفظ سنگر استوار می دارد و ولایت فقیه از اول پیروزی انقلاب سپر تیز هجمه دشمن بوده است.

وی گفت: مردم و عالمان وظیفه دارند از اصل ولایت فقیه و مصداق ولایت فقیه که رهبری انقلاب اسلامی هستند، دفاع کنند و این چیزی است که استقلال ،عظمت و ثبات این کشور مدیون ولایت فقیه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha